Historia

Ända sedan vi startade bolaget 1995 har vi fokuserat på att arbeta med Remedy Action Request System från BMC Software Det har gjort det möjligt för oss att hjälpa kunder ta fram specialanpassade lösningar eller att sälja de applikationer vi skapat på Remedy-plattformen. Namnet Blå Tornet kommer från jugendbyggnaden med samma namn, där vi hade vårt första kontor. Men, vi var inte de första berömdheterna i huset. August Strindberg bodde i Blå Tornet mellan 1908 och 1912.

Kundfilosofi

Oavsett om det handlar om våra specialanpassade lösningar eller en av våra standardapplikationer siktar vi på att överträffa kundens förväntningar. Blå Tornet levererar alltid maximal kundnytta, i tid och till överenskommet pris. Fråga vilken som helst av våra kunder – vi har helt enkelt inga missnöjda kunder. Det kan ibland innebära att vi tackar nej till uppdrag om vi inte tror att det finns förutsättningar att leverera den kvalitet vi står för.

Tack vare att vi alla jobbat så länge med Remedy och olika typer av processer arbetar vi alltid effektivt. En Blå Tornet-konsult kan lika gärna projektleda och ansvara för processkartläggningar på whiteboarden, som konfigurera/koda i Remedy eller ta fram integrationer till andra system. Om man tittar på vårt timpris är det inte vår ambition att vara billigast, men sett till den totala kostnaden för att ta fram lösningen ska ingen annan kunna konkurrera.

Blå Tornet vid hörnet Drottninggatan och Tegnérgatan.

Vilka är vi?

Alla som jobbar på Blå Tornet är handplockade och vi har en hel del gemensamt:

  • Praktisk erfarenhet av ett antal olika typer av processer, alltifrån ren ärendehantering till hur man håller reda på kliniska tester.
  • Lätt att sätta oss in i, och agera bollplank för, diskussioner om olika typer av processer.
  • Skickliga Remedy-utvecklare och systemarkitekter.
  • Kan hantera alla steg i en utvecklingsprocess, oavsett om det t.ex. handlar om att hålla en workshop för att rita processkartor på en whiteboard, utveckla en applikation i Remedy, skapa en integration till något annat system eller utbilda användare.
  • Maximalt fokuserade på kundnöjdhet.
Fernando Avendaño

Fernando Avendaño

VD och konsult

Placering: Stockholm
E-post: [email protected]

Magnus Backlund

Magnus Backlund

Försäljningschef

Placering: Stockholm
E-post: [email protected]

Anders Friborg

Anders Friborg

Konsult

Placering: Göteborg
E-post: [email protected]

Christian Johansson

Christian Johansson

Konsult

Placering: Stockholm
E-post: [email protected]

Anders Wilhelm

Anders Wilhelm

Konsult

Placering: Stockholm
E-post: [email protected]