100 års erfarenhet av BMC Remedy ARS och BMC ITSM

BMC Remedy ITSM – IT Service Management

Remedy IT Service Management är en applikation som BMC själva har tagit fram, baserat på Remedy ARS-plattformen.Vi har konsulter med stor kompetens inom ITSM och ITIL-området, som kan hjälpa er att implementera eller konfigurera ert ITSM-system. Här kommer våra djupa Remedy ARS-kunskaper väl till pass, eftersom våra ITSM-konsulter enkelt kan se “bakom kulisserna” för att lättare förstå vad som händer och även göra förändringar. Alla våra konsulter är dessutom ITIL-cetifierade.

Vi har arbetat inom en rad Remedy ITSM-områden, bl.a.

  • MyIT
  • SmartIT
  • Change Management
  • Service Management
  • Incident Management
  • Release Management
  • Asset Management
  • Problem Management
  • CMDB
  • Atrium Integrator (Spoon)
  • Service Request Management (SRM)
  • Automatisering
  • En mängd olika integrationer till ITSM och andra typer av anpassningar

Utmärkande för Blå Tornets tjänster

  • Alla anställda har minst tio års erfarenhet av Remedy ARS och BMC Remedy ITSM
  • Tack vare vår breda kompetens kan vi erbjuda mycket snabb utvecklingstid och bra kommunikation med användarna.
  • Nöjd-kund-garanti ingår i allt vi gör. Vi tror passionerat på att varje kunds förväntningar ska överträffas. Ingen kund ska någonsin känna sig missnöjd med något vi på Blå Tornet har levererat..
  • Vi nöjer oss inte med att bara leverera det förväntade, utan applicerar alltid vår gedigna erfarenhet från tidigare uppdrag för att föreslå förbättringar

Oavsett om det gäller Remedy ARS-konsulting eller ITSM-konsulting är vi alla passionerade problemlösare som sätter stort värde på att överträffa dina förväntningar. Du blir nöjd med oss! Det bästa beviset för detta är att alla våra kunder kan användas som referenser.

Du kommer att bli nöjd med Blå Tornet och våra tjänster – garanterat!

Tjänsteutbud

  • Remedy ARS-konsulting

    Om ni har, eller just har skaffat, ett Remedy Action Request System från BMC Software, hjälper vi gärna till i ett antal olika fall:

    • Helhetsåtagande vad gäller systemansvar. Ni slipper hantera själva Remedy-utvecklingen och kan fokusera på det verksamheten behöver.
    • Mentorskap eller support för era egna Remedy-utvecklare. Ni kan t.ex. ringa en av våra utvecklare, som alla har mer än tio års Remedy-erfarenhet, för att ställa en supportfråga, eller boka ett stående möte varannan vecka där vi tillsammans går igenom de frågor ni samlat på er.
    • Underhåll av ett befintligt Remedy-system.
    • Utveckling av ny funktionalitet eller utveckling av integrationer mot Remedy ARS.
    • Uppgradering till en ny release.
  • ITSM-konsulting

    Vi kombinerar våra gedigna erfarenheter om Remedy-utveckling med kunskap om Remedy ITSM, Denna bredd gör att vi effektivt kan lösa de mest komplicerade ITSM-problem. Vi har arbetar med hela ITSM-sviten: MyIT, SmartIT, Change Management, Service Management, Incident Management, Release Management, Asset Management, Problem Management, CMDB, Discovery, Atrium Integrator (Spoon) och Service Request Management (SRM).

  • Kundanpassat processverktyg

    Vi utvecklar verktygsstöd för i princip vilka processer som helst. Några exempel:

    • Fordonstillverkare: Hålla reda på alla händelser kring varje fordon, inklusive alla reservdelar.
    • Läkemedelsföretag: Hantera processen kring kliniska tester.
    • Mjukvaruföretag: Önskemålsprocessen, hela vägen från insamling från kund, via prioritering till att önskemålet inkluderas i en release.

    Det som är gemensamt för alla gånger vi har byggt ett kundanpassat stöd för en process är att vi gjort det tio gånger snabbare tack vare att vi använder Remedy än om man skulle skapat motsvarande funktionalitet i Java, C# eller något annat. Om du får en offert på 400 mandagar från en Java-konsult, kan du därför räkna med att vi skapar samma funktionalitet på 40 dagar. Vår slutprodukt innehåller dessutom många färre buggar, eftersom den mycket väl beprövade Remedy-motorn står för 90% av “koden”.

    Om ni i stället vill veta exakt vad ni köper, och insatsen inte är alltför omfattande för vår del, erbjuder vi en produkt där vi skapar verktyget helt utan köptvång. Ni kan sedan i lugn och ro provköra verktyget och bestämma er för om ni vill betala för det eller inte. Läs mer här.