100 års erfarenhet av BMC Remedy ARS och BMC ITSM

Remedy ARS – utveckling av egna applikationer

  • Våra konsulter har en mycket bred kompetens och kan lika gärna designa processer på whiteboarden tillsammans med användarna som att sedan skapa funktionaliteten i Remedy eller bygga webservices-integrationer.Tack vare våra konsulters stora bredd kan vi mycket snabbt ta fram både prototyper och färdiga lösningar.
  • Våra konsulter har minst tio års erfarenhet av BMC Remedy ARS och har även arbetat med  BMC ITSM under lång tid. Vi vågar påstå att inget annat svenskt bolag kan erbjuda lika många kompetenta Remedy-utvecklare.
  • Under årens lopp har vi byggt upp omfattande kunskaper om en rad olika verksamheter, affärer och processer inom både offentlig förvaltning och privata företag. Vi kan därför arbeta tillsammans med kunden för att ta fram de allra bästa arbetssätten för verksamheten och sedan gå vidare med att implementera det vi kommit fram till i Remedy ARS. Vi nöjer oss således inte med att bara blint skapa det kunden ber oss om, utan arbetar alltid för att få fram den bästa totallösningen.

Outsourcead applikations-utveckling, kanske till fast pris?

Frånsett ren resurskonsulting hjälper vi er gärna genom att utveckla en hel Remedy-applikation där ni med vår hjälp specificerar vad ni vill ha gjort och vi sedan levererar den önskade funktionaliteten. Debiteringen kan vara löpande eller till fast pris.

Utmärkande för Blå Tornets tjänster

  • Alla anställda har minst tio års erfarenhet av Remedy ARS och BMC Remedy ITSM
  • Tack vare vår breda kompetens kan vi erbjuda mycket snabb utvecklingstid och bra kommunikation med användarna.
  • Nöjd-kund-garanti ingår i allt vi gör. Vi tror passionerat på att varje kunds förväntningar ska överträffas. Ingen kund ska någonsin känna sig missnöjd med något vi på Blå Tornet har levererat..
  • Vi nöjer oss inte med att bara leverera det förväntade, utan applicerar alltid vår gedigna erfarenhet från tidigare uppdrag för att föreslå förbättringar

Oavsett om det gäller Remedy ARS-konsulting eller ITSM-konsulting är vi alla passionerade problemlösare som sätter stort värde på att överträffa dina förväntningar. Du blir nöjd med oss! Det bästa beviset för detta är att alla våra kunder kan användas som referenser.

Du kommer att bli nöjd med Blå Tornet och våra tjänster – garanterat!

Tjänsteutbud

  • Remedy ARS-konsulting

    Om ni har, eller just har skaffat, ett Remedy Action Request System från BMC Software, hjälper vi gärna till i ett antal olika fall:

    • Helhetsåtagande vad gäller systemansvar. Ni slipper hantera själva Remedy-utvecklingen och kan fokusera på det verksamheten behöver.
    • Mentorskap eller support för era egna Remedy-utvecklare. Ni kan t.ex. ringa en av våra utvecklare, som alla har mer än tio års Remedy-erfarenhet, för att ställa en supportfråga, eller boka ett stående möte varannan vecka där vi tillsammans går igenom de frågor ni samlat på er.
    • Underhåll av ett befintligt Remedy-system.
    • Utveckling av ny funktionalitet eller utveckling av integrationer mot Remedy ARS.
    • Uppgradering till en ny release.
  • ITSM-konsulting

    Vi kombinerar våra gedigna erfarenheter om Remedy-utveckling med kunskap om Remedy ITSM, Denna bredd gör att vi effektivt kan lösa de mest komplicerade ITSM-problem. Vi har arbetar med hela ITSM-sviten: MyIT, SmartIT, Change Management, Service Management, Incident Management, Release Management, Asset Management, Problem Management, CMDB, Discovery, Atrium Integrator (Spoon) och Service Request Management (SRM).

  • Kundanpassat processverktyg

    Vi utvecklar verktygsstöd för i princip vilka processer som helst. Några exempel:

    • Fordonstillverkare: Hålla reda på alla händelser kring varje fordon, inklusive alla reservdelar.
    • Läkemedelsföretag: Hantera processen kring kliniska tester.
    • Mjukvaruföretag: Önskemålsprocessen, hela vägen från insamling från kund, via prioritering till att önskemålet inkluderas i en release.

    Det som är gemensamt för alla gånger vi har byggt ett kundanpassat stöd för en process är att vi gjort det tio gånger snabbare tack vare att vi använder Remedy än om man skulle skapat motsvarande funktionalitet i Java, C# eller något annat. Om du får en offert på 400 mandagar från en Java-konsult, kan du därför räkna med att vi skapar samma funktionalitet på 40 dagar. Vår slutprodukt innehåller dessutom många färre buggar, eftersom den mycket väl beprövade Remedy-motorn står för 90% av “koden”.

    Om ni i stället vill veta exakt vad ni köper, och insatsen inte är alltför omfattande för vår del, erbjuder vi en produkt där vi skapar verktyget helt utan köptvång. Ni kan sedan i lugn och ro provköra verktyget och bestämma er för om ni vill betala för det eller inte. Läs mer här.