ITSM Mobile – Mobil lösning för BMC Remedy ITSM

ITSM Mobile är en mobilklient för BMC Remedy ITSM Suite. Den fungerar lika bra på alla typer av mobila enheter och alla typer av skärmar. Tack vare konfigurationsmöjligheterna kan ITSM Mobile användas både för en ren standardimplementation av BMC Remedy ITSM Suite och för en anpassad ITSM Suite.

  • Användarvänligt

    Visar bara den information du behöver och kräver få klick.

  • Konfigurerbart

    Anpassas enkelt till kundanpassade varianter av ITSM Suite med hjälp av konfiguratorn.

  • Plattformsoberoende

    Oberoende av operativsystem eller mobilteknologi. Anpassar sig automatiskt till alla upplösningar eller skärmformat.

ITSM Mobile Visa Incidenter
ITSM Bärbar enhet
ITSM Mobilapp
ITSM Mobile Google Maps

Kontakta Magnus Backlund för att boka ett möte!

E-postadressTelefonnummer
magnus.backlund@blatornet.se070-236 90 03

Mer om ITSM Mobile

Beskrivning

När vi tagit fram ITSM Mobile har vi satt användarvänlighet och prestanda i fokus. Produkten har ett intuitivt gränssnitt anpassat för mobila enheter. Den ger snabb tillgång till de vanligaste funktionerna i BMC Remedy ITSM Suite. Med ett fåtal klick får man t.ex. överblick över sina ärenden, tilldelar ett ärende till en kollega eller ändrar status på ett pågående ärende.

Oavsett om ni använder BMC Remedy ITSM Suite helt out-of-the-box eller om ni har en anpassad BMC Remedy ITSM Suite, fungerar ITSM Mobile lika bra. I det förstnämnda fallet kan ni komma igång omedelbart. Om ni gjort anpassningar konfigureras ITSM Mobile enkelt för att passa just er variant av BMC Remedy ITSM Suite.

Produktfakta

Funktioner

  • Uppdatera. Snabb och enkel uppdatering av befintliga ärenden. Skriv ett Work Item, ändra status, tilldela ärendet till dig själv, till annan grupp/användare eller tillbaka till Owner, för att nämna några exempel.
  • Skapa. Nya ärenden skapas snabbt med hjälp av mallar i ITSM.
  • Sök. Sökfunktionen gör att man kan hitta t.ex. alla pågående ärenden inom en viss kategori.
  • Karta. Via GPS-funktionen visar ITSM Mobile andra öppna ärenden i närheten på en karta. En fälttekniker som avslutat sitt ärende kan därför lätt hitta andra öppna ärenden i närheten av sin position.
  • Vid inloggning ser jag omedelbart de incidenter som är relevanta för just mig, dvs mina incidenter eller mina gruppers incidenter

Teknik och installation

ITSM Mobile bygger på senaste tekniken och fungerar därför på alla vanliga mobila plattformar. En standardinstallation tar c:a en halv dag och består av följande steg:

  1. ITSM Mobile installeras på en webbserver, det kan vara en befintlig MidTier-server eller en separat webbserver.
  2. Man konfigurerar ITSM Mobile i ett enkelt gränssnitt där login- och kommunikationsuppgifter till BMC Remedy ITSM Suite-servern anges.
  3. Några få objekt importeras till BMC Remedy ITSM Suite-servern.
Pris

Prova ITSM Mobile helt utan kostnad

Vi hjälper er gärna att komma igång, så att ni kan prova produkten i er miljö innan ni bestämmer er för om ni vill köpa den eller inte. Om ni av någon anledning väljer att inte köpa, betalar ni ingenting.

Kostnaden för ITSM Mobile består av tre komponenter:

  • Baslicens: 60.000 kronor i initial kostnad, därefter 20% supportavtal varje år.
  • Per namngiven användare: 1500 kr per år för varje namngiven användare upp till 20 användare, därefter mängdrabatt enligt överenskommelse.
  • Implementation och eventuell konfiguration: Fyra timmars implementationstid, vilket oftast räcker vid en vanlig installation, är inkluderat i priset. Tillkommande tid debiteras enligt gängse konsultprislista.

Notera att en ITSM Mobile-användare också måste ha tillgång till en BMC Remedy ITSM-licens för att kunna göra uppdateringar.

Läs mer

Egenutvecklat eller standardsystem?

”Ska vi utveckla ett eget system eller ska vi köpa ett standardsystem?” Det…

Vilken företagstyp är ni?

Det mindre företaget eller avdelningen Här passar vår färdigkonfigurerade…

Ärendehanteringsprocessens fyra steg

Genom att använda SSM kommer ni att kunna höja nivån för…